Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

TRANSPORT ZBIOROWY

IMG 2711

Transport zbiorowy

Publiczny transport zbiorowy to powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej sieci transportowej. W Gdyni za organizacje transportu zbiorowego odpowiada Zarząd Komunikacji Miejskiej. Jest in organizatorem komunikacji miejskiej (autobusowej, trolejbusowej i Tramwaju wodnego) i działa w oparciu o model komunikacji regulowanej z elementami konkurencji.

SAMOCHÓD

Krzysztof Romaski witojaska

Samochód

Badania ruchu wskazują, że samochód w mieście spędza ok. 95% czasu na parkingu, będąc w użyciu zaledwie przez 5% swojego życia.

ROWER

 DSC9571

Rower


Rower to najwspanialszy pojazd na świecie. Nie wymaga paliwa i nie zatruwa powietrza. Jest tak szybki, że podróżując nim, możesz wszędzie zdążyć.

PIESZY

pieszy

Pieszy

Pieszy to osoba znajdującą się poza pojazdem na drodze i niewykonującą na niej robót; za pieszego uważa się również osobę prowadzącą, ciągnącą lub pchającą rower, motorower, motocykl, wózek dziecięcy, podręczny lub inwalidzki, osobę poruszającą się w wózku inwalidzkim, a także osobę w wieku do 10 lat kierującą rowerem pod opieką osoby dorosłej.

BEZPIECZEŃSTWO

bezpieczenstwo

Bezpieczeństwo

Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, podobnie jak w innych miastach odbywają się wielotorowo. W ramach finansowych możliwości modernizuje się niebezpieczne odcinki (np. przebudowa skrzyżowań, zwiększenie widoczności przejść dla pieszych, montaż barier energochłonnych) oraz buduje się nową, bezpieczną infrastrukturę uwzględniającą potrzeby nie tylko kierowców, ale pieszych i rowerzystów.

SUMP

sump

SUMP

Instrumentem pomocnym w realizacji polityki zrównoważonego transportu miejskiego jest Plan Zrównoważonego Transportu Miejskiego, czyli tzw. SUMP (ang. Sustainable Urban Mobility Plan). SUMP określa zestaw działań, które mają w efektywny sposób pomóc w rozwiązaniu problemów transportowych i w zrównoważony sposób zaspokoić potrzeby przemieszczania się ludzi i towarów w miastach.

TRISTAR

tristar

TRISTAR

Tristar – zintegrowany system inteligentnego sterowania ruchem drogowym w Trójmieście, który będzie ułatwiać przejazd i skracać czas przejazdu w aglomeracji. Dwa centra sterowania ruchem będą zlokalizowane w Gdańsku i Gdyni. Natężenie ruchu pojazdów będą śledzić setki kamer, czujników i pętli indukcyjnych.

Kategorie:
Zamknji sliderOtwórz slider
 


Gdzie powinny stanąć nowe stojaki rowerowe w Gdyni?

Stojaki rowerowe w Gdyni

Realizując plan działań z raportu BYPAD, Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni planuje w latach 2014-2016 znacząco zwiększyć liczbę miejsc parkingowych dla rowerów w Gdyni.

Do zamontowania przewidziano stojaki poręczowe, umożliwiające przypięcie dwóch rowerów - w Śródmieściu stojaki będą miały kształt trapezu, zaś poza Śródmieściem  - kształt odwróconego U.

W związku z powyższym, serdecznie zachęcamy wszystkich Gdynian do wskazywania propozycji lokalizacji, w których brakuje stojaków bądź te, które już istnieją nie zapewniają możliwości bezpiecznego przypięcia roweru za ramę.

W tym celu, została stworzona mapa parkingów rowerowych w Gdyni, na której znajdują się trzy oznaczenia:

-   istniejące parkingi rowerowe,
-   stojaki przekazane szkołom i przedszkolom do montażu,
-   lokalizacje, w których już zaproponowano ustawienie nowych stojaków.

 Zgłoszenia można dokonać na dwa sposoby:

  1. Link do mapyZa pomocą ogólnodostępnego narzędzia internetowego (konieczne jest wcześniejsze zalogowanie na konto google), dostępnego po kliknięciu w miniaturkę mapy →

    1. Po włączeniu przycisku „EDYTUJ" po lewej stronie, należy użyć znacznika  , znajdującego się w lewym górnym rogu obszaru roboczego, a następnie wskazać miejsce na mapie.               
    2. Bardzo prosimy, by stosować tylko jeden rodzaj ikony . Ułatwi nam to weryfikację nowych zgłoszeń.
    3. W tytule zgłoszenia należy wpisać pobliski obiekt, adres lub miejsce docelowe, zaś w opisie liczbę potrzebnych wg Państwa stojaków (1 stojak = 2 stanowiska do parkowania rowerów).

  2. Za pomocą formularza kontaktowego, znajdujacego się na stronie internetowej Zarządu Dróg i Zieleni (www.zdiz.gdynia.pl). Po wybraniu zakładki „Kontakt", znajdującej się w górnej części strony, należy uzupełnić formularz, m.in. w temacie wpisując "Stojaki".

Przy wskazywaniu propozycji lokalizacji miejsc parkingowych należy przestrzegać następujących warunków:

  1. Stojaki, o których mowa, mogą być zamontowane tylko na terenach ogólnodostępnych i zarządzanych przez ZDiZ, zwłaszcza w pasach drogowych, w punktach możliwej koncentracji ruchu rowerowego lub przy trasach służących celom transportowym.
  2. Prosimy nie nadsyłać propozycji lokalizacji w podwórkach kamienic, przy blokach spółdzielni mieszkaniowych lub.w.miejscach, do których prowadzą zamykane bramy.
  3. Wskazane lokalizacje, powinny (w miarę możliwości) uwzględniać montaż stojaków do utwardzonego podłoża.
  4. Należy opisać miejsce, w którym proponujemy ustawienie stojaków (można również dołączyć fotografię okolicy).
  5. Warto podać ogólne powody, dla których uważacie Państwo, że stojak rowerowy przyda się w proponowanym przez Państwa miejscu.

Propozycje lokalizacji stojaków rowerowych można zgłaszać cały czas. Będą one na bieżąco weryfikowane przez pracowników ZDiZ. Wskazanie miejsca spełniającego powyższe warunki nie oznacza, że stojaki zostaną w nim ustawione. Ostateczna decyzja będzie uzależniona m.in. od wyników weryfikacji i niezbędnych uzgodnień lokalizacyjnych. Montaż stojaków rozpocznie się w.bieżącym roku, a w zależności od zapotrzebowania, liczba miejsc na parkingach rowerowych w Gdyni będzie rosnąć w.kolejnych latach.

 


[zdjęcie tytułowe: materiały ZDIZ, fot. Maurycy Śmierzchalski]

  • Brak komentarzy
lub zaloguj się przez:

O projekcie

civitas logoCIVITAS DYN@MO (DYNamic citizens @ctive for sustainable MObility) to europejski projekt realizowany w ramach inicjatywy CIVITAS II PLUS, finansowany z 7-go Programu Ramowego Komisji Europejskiej. Celem projektu jest wdrożenie nowoczesnych rozwiązań w dziedzinie mobilności oraz wymiana wiedzy i.doświadczeń pomiędzy uczestniczącymi w nim miastami: Gdynią, Akwizgranem (Niemcy), Koprivnicą (Chorwacja) i Palmą de Mallorca (Hiszpania). Partnerami w realizacji części gdyńskiej projektu są: Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Politechnika Gdańska, Uniwersytet Gdański oraz Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.

Ostatnie wiadomości z Twittera

Twitter response: "Could not authenticate you."